Nejoblíbenější cvičení pro ženy

Pro mnoho čtenářek to bude pouze opakováním, pro řadu z vás inspirací. Jaká cvičení doporučují fitness trenérky ženám?

Neptejme se přímo na konkrétní cvičení, ale raději na důvody, které ženy ke cvičení vedou. Jsou prakticky dva základní důvody, proč se ženy vydávají do posiloven, fitcenter, do sportovních areálů, proč si nechávají vypracovat tréninkový plán, nebo jídelníček.

  1. Hubnutí - zhubnout, shodit pár kil, vejít se do oblečení menší velikosti, "zhubnout do plavek"
  2. Zpevnění postavy - nebo také zformování, vyrýsování svalů zejména těch břišních, zpevnění zadečku

Ideální je, pokud změnu chce samotná žena a není k ní dotlačena okolím. Častým spouštěčem může být také zdravotní stav a to zejména u prvního důvodu.

Cvičení pro zhubnutí

Pokud chcete zhubnout, nestačí pouze cvičit. Důležitá je také změna jídelníčku, celkově životního postoje. Ideální je mít osobního trenéra, který vám pomůže s výběrem cvičení a sestaví jídelníček. Stanovte si postupné cíle, nejde zhubnout během měsíce více jak několik málo kilogramů.

Cvičení je individuální, ale obecně můžeme říci, že pro zhubnutí je třeba cvičit pravidelně 3-4x týdně po dobu nejméně 45 minut. Kratší než půlhodinové cvičení nemá smysl, tělo nezačne spalovat tukové zásoby.

Nejpopulárnější, nejefektivnější vytrvalostní cvičení na hubnutí je běhání. Pokud Vám Vaše zdraví nedovoluje běhat, vyzkoušejte intenzivní chůzi - Nordic walking.

Cvičení na hubnutí na podložce

Jako doplněk k vytrvalostnímu cvičení zvolte cílené cviky na jednotlivé partie těla. Většinou k nim stačí vhodná podložka na cvičení:

  • cviky na břicho - zkracovačky, prkno
  • cviky na boky
  • cviky na stehna
  • cviky na zadek

Tyto cviky byste měli provádět v kratších intervalech, pouze jako doplněk k běhání, nebo chůzi. Při delším cvičení budete spíše formovat postavu a svaly budou růst.

A na cvičení pro zpevnění postavy s využitím podložky se podíváme příště.

Tip na podložku na cvičení

K jakémukoliv cvičení patří neodmyslitelně podložky. Klasikou jsou různé karimatky, ale pořídit si můžete i chytré podložky, které "cvičí s vámi". Mezi kvalitní podložky patří samonafukovací podložky na jógu, např. karimatka Yate Trekker. Vrchní materiál Polyester Microbrushed 75D zabraňuje klouzání spacáku mimo karimatku a spodní část je ze zesíleného Polyesteru 150D, který je více odolný proti poškození. Pohodlně se vám vejde do batohu díky složení na polovinu a dosažení rozměru cca 14x26 cm. Ideální na cesty.  Součástí výrobku je přepravní obal, stahovací pásek a sada na opravu.

Novinky

Nejoblíbenější cvičení pro ženy

Pro mnoho čtenářek to bude pouze opakováním, pro řadu z vás inspirací. Jaká cvičení doporučují fitness trenérky ženám?


Nejprodávanější podložky na cvičení

Fitness e-shop se s námi podělil o nejprodávanější zboží z kategorie podložek na cvičení, jógu, nebo pilates.


Chytrá podložka Flowin

Cvičení je Flowin podložce je založené na přirozených a plynulých pohybech na kluzké podložce. Původně pochází ze Švédska a  my jsme jej pro vás vyzkoušeli.