Cviky na podložce na cvičení

Na fitness podložce se skvěle cvičí. Znáte tyto cviky?

  • cviky na protažení těla
  • jednoduché, ale účinné posilovací cviky
  • tajné tipy z jógy na uvolnění těla

Typy cviků

Cviků na podložce je nepřeberné množství, můžeme je rozdělit podle cíle cvičení, podle věku cvičence, podle procvičovaných svalů, nebo částí těla.

Existují také celé cvičební programy jako jsou pilates, nebo cvičení podle Mojžíšové a samozřejmě desítky typů jógy.

Důležitá je také práce s dechem a relaxace.

Posilovací cviky

Na podložce se dá vcelku snadno posilovat, zvyšovat sílu, nebo formovat postavu. Buď cvičíte pouze na podložce a posilujete vlastní vahou, nebo přidáte činky, nebo jiné posilovací pomůcky.

Obecně platí, že posilujeme od středu ven, tedy nejdříve posilujeme hluboké, stabilizační svaly (kolem páteře, břišní svaly) a poté postupujeme ke svalům končetin.

Hlavní je se nejdříve naučit správně provádět cvik a teprve poté přidávat zátěž.

Tipy na účinné cviky na formování postavy

Na následující cviky vám bude stačit asi 20 minut. Při provádění cviků vždy vydechněte, cviky jsou krátké, neměli byste dech zadržovat a před opakováním se vždy nadechnout.

  1. Kmitání - ležte na zádech, nohy zdvižené ke stropu v pravém úhlu k trupu. Paže máte podél těla nad podložkou a zakmitejte jimi pětkrát nahoru dolů. Cvik opakujte desetkrát.
  2. Rolování do sedu - pomalé zdvihání trupu z lehu, měli byste se nataženými pažemi dotknout prsty špičky chodidel, poté se pomalu vraťte do lehu a cvik opakujte třikrát
  3. Do klubíčka - ze sedu, kotníky přitažené k hýždím sedíte pouze na kostrči, pomalu se pokládejte na záda a jakmile se rameny dotknete podložky, vraťte se nahoru, opakujte pětkrát
  4. Přitahování snožmo - nejdříve přitáhněte vlehu kolena k bradě, pak s nádechem natáhněte nohy vzhůru a zvedněte paže nad hlavu v úhlu 45 stupňů; poté znovu připažte a přitáhněte kolena k hrudi, opakujte pětkrát
  5. Přitahování levé a pravé nohy - jednu nohu přitahujete a druhou máte asi 25 centimetrů nad podložkou
  6. Protažení jedné nohy - zvedněte jednu nohu nahoru a chytněte oběma rukama za kotník, nebo lýtko, druhou nohu mějte asi 15 centimetrů nad podložkou, nohy pomalu vyměňte a mějte je pořád ve vzduchu

Další cviky přineseme v novinkách.

Novinky

Nejoblíbenější cvičení pro ženy

Pro mnoho čtenářek to bude pouze opakováním, pro řadu z vás inspirací. Jaká cvičení doporučují fitness trenérky ženám?


Nejprodávanější podložky na cvičení

Fitness e-shop se s námi podělil o nejprodávanější zboží z kategorie podložek na cvičení, jógu, nebo pilates.


Chytrá podložka Flowin

Cvičení je Flowin podložce je založené na přirozených a plynulých pohybech na kluzké podložce. Původně pochází ze Švédska a  my jsme jej pro vás vyzkoušeli.